Praktische informatie
Begeleiding
Kinderen dienen te allen tijde begeleid te worden door een volwassene.
Hoe laat moet ik aanwezig zijn?
Wij verzoeken u niet eerder dan 5-10 minuten vóór uw gereserveerde tijdstip aanwezig te zijn. Dit in verband met de te verwachten drukte en stroomlijning van de rondleidingen. Indien u te vroeg bent voor uw tijdslot verzoeken wij u buiten te wachten. Heeft u vertraging opgelopen? Dat is geen enkel probleem: u kunt gewoon aansluiten.
Waar moet ik mij melden?
Op iedere locatie vindt de ontvangst plaats in een restaurant/café (of in enkele gevallen op een ander schip of terras). Hier dient u zich eerst te melden met uw ticket/entreebewijs (= uw afspraakbevestiging) . Wij verzoeken u niet gelijk door te lopen naar het schip!
Na reservering en betaling ontvangt u per e-mail de informatie waar u moet zijn.
Na de ticketcontrole: Wachtruimte
Nadat uw ticket (= uw afspraakbevestiging) is gecontroleerd, neemt u plaats in de wachtruimte. Om de 10-15 minuten neemt een rondleidpiet een kleine groep (ca. 20-25 personen) mee naar het schip voor de rondleiding aan boord. Het is niet mogelijk om van de rondleiding af te wijken of om zelfstandig rond te kijken.
Ondanks dat wij de wachttijd enorm hebben beperkt in onze opzet is het niet erg om even te moeten wachten, integendeel zelfs! Tijdens het wachten zullen de bezoekers worden vermaakt door de aanwezige Pieten. Zij zullen in afwachting van het bezoek aan De Stoomboot de kinderen actief bezighouden. Tevens kunnen er van de openbare toiletten gebruik gemaakt worden in de wachtruimte.
Hoe lang duurt de rondleiding aan boord?
De rondleiding op het schip zelf bedraagt ongeveer 30-40 min. Hierdoor is er genoeg ruimte en persoonlijke aandacht om dit tot een bijzondere belevenis te maken voor iedereen!
Bereikbaarheid locatie en Duurzaamheid
Aangezien ons evenement een duurzaam evenement is, verzoeken wij u:
- zoveel mogelijk met het Openbaar Vervoer, lopend, met de fiets of (deel)scooter te komen;
- eventueel afval in de afvalbakken te deponeren en ervoor te zorgen dat er geen zwerfafval ontstaat.
Bezoekers zijn zelf verantwoordelijk voor het eventueel parkeren van hun auto. Sailing/Hollands Glorie aanvaardt geen aansprakelijkheid voor het verkeerd parkeren en daaruit voortkomende kosten.
Kan de kinderwagen of rolstoel mee aan boord?
Nee, helaas is dit niet mogelijk. Het schip is al meer dan 100 jaar oud en daarom niet goed toegankelijk voor minder valide, kinderwagens, buggy’s en rolstoelen etc. U kunt deze wel bij u houden zolang u in de wachtruimte bent, en zodra u aan boord gaat, kunt u deze ‘parkeren’ in de wachtruimte.
Kan ik iets bijdragen?
Graag! We zijn erg afhankelijk van sponsoren. Zowel in geld als in materiaal (transport, eten voor de vrijwilligers, aankleding, etc.). Sponsoring in geld en natura wordt bijzonder op prijs gesteld en er zijn ook sponsorpakketten mogelijk. Neemt contact op!
Mag ik mijn evenement promoten tijdens de intocht?
Mag ik van de gelegenheid gebruik maken om mijn evenement/actie/aanbieding aan te kondigen (middels flyers)? Dat hangt helemaal van de plannen af, maar heeft u goede en leuke ideeën, neem dan contact op.
Wat zijn de contactgegevens van De Stoomboot?
Sailing / Hollands Glorie regelt de planning voor de Pakjesboot! Als u vragen heeft, kunt u met hen contact opnemen.
Wanneer krijg ik de gereserveerde kaartjes voor de rondleiding?
Wij werken niet met kaartjes/tickets, maar alleen met een afspraakbevestiging. Na reservering en betaling ontvangt u een mail met een afspraakbevestiging (1 bevestiging voor uw gehele reservering). U ontvangt u de dag van te voren een mail met de aanvullende informatie hoe laat u zich waar dient te melden. Houd ook uw Spambox of Ongewenste mail-box in de gaten!
Ik heb zojuist gereserveerd, maar nog geen bevestiging gekregen, is de bestelling gelukt?
Geen reden tot paniek! Wanneer u met iDEAL heeft betaald, komt het allemaal goed. Houd ook uw Spambox of Ongewenste mail-box in de gaten: een enkele keer komen de mails daar in terecht. Als u na een dag nog geen bericht heeft, kunt u het beste even een mailtje sturen naar info@pakjesboot.nl en dan zoeken wij het even voor u uit!
Reserveren
Kies de gewenste locatie en klik daar op de button “Reserveren”. Kies vervolgens de datum, het tijdstip en het aantal deelnemers (kinderen 1 t/m 12 jaar en personen van 13 jaar en ouder) en klik op “Reserveer”. Vervolg de verdere procedure en betaal met iDeal.
Omboeken
Helaas is het in ons systeem niet mogelijk om gereserveerde tickets om te boeken.
Vragen / contact
Heeft u vragen? Neem contact met ons op via contact of bel 0294 – 271 561 (op werkdagen van 09:00 tot 17:30 uur). Wij helpen u graag verder.